Wednesday, March 3, 2010

Julie & Julia




Bu bloga başlamamda önemli etkisi olan bir filmle başlamak istiyorum ilk post'uma, uzun zamandır bir blog yazma fikri vardı aslında kafamda ama harekete geçmem bu filmin sayesinde oldu. Bahsettiğim film Julie&Julia, başrollerinde bu filmdeki rolüyle En İyi Kadın Oyuncu dalında Oscar'a aday gösterilen Meryl Streep(Julia) ve Doubt filmindeki rol arkadaşı Amy Adams(Julie) oynuyorlar. Film, iki gerçek hikayenin üzerine kurgulanmış: bir yanda II.Dünya Savaşı ertesi Paris'inde geçen Julia Child'ın hikayesi diğer yanda da henüz 11 Eylül'ün yaralarını sarmaya çalışan New York'ta geçen Julie Powell'ın hikayesi. Bu iki kadının ortak yönleri yalnızca isimlerinin benzerliği değil, ikisi de günlük hayatın sıkıcı ve boğuculuğundan yemek yaparak sıyrılmaya çalışıyorlar ve her ikisi de bu işte çok başarılılar! Julia, Amerikalı ev kadınlarına güzel yemek pişirmeyi öğretecek bir kitap üzerinde çalışırken, Julie bu kitaptan yola çıkarak 365 gün içinde kitaptaki 524 tarifi yapmaya koyulur ve bir yandan da bu macerasını blog'unda yazmaya başlar. Herneyse filmi izlerseniz zaten konusunu görürsünüz, ben daha çok filmle ilgili sevdiğim noktalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle oyuncu seçimleri çok başarılı, özellikle Meryl Streep harika bir performans göstermiş, Oscar'ı alması benim için hiç sürpriz olmaz, zaten Golden Globe da dahil olmak üzere birçok ödülü şimdiden toplamış durumda. Amy Adams'ı da çok beğendim, çok sempatik ve rolüne de çok yakışmış. Filmde beğendiğim bir diğer nokta da, geçmiş ile günümüzü güzel bir biçimde yansıtması, özellikle mektup arkadaşlığı ve blog yazarlığı karşılaştırması hoşuma gitti. Bazı sahnelerdeki şarkı seçimleri de çok hoştu, örneğin ıstakoz pişirme sahnesinde çalan müziğe dikkat etmenizi öneririm! :-) Son olarak filmi aç karnına izlememenizi tavsiye ediyorum çünkü ilk dakikadan son dakikaya kadar birsürü leziz yemek görüyorsunuz ve ağzınızın sulanmaması mümkün değil! Birçok yerde filmin sonuyla ilgili eleştiriler okudum ama ben bu haliyle de sevdim, herkesin beklediği türden bir final çok klişe kaçardı diye düşünüyorum. Kısacası güzel bir film Julie&Julia, insanın içini ısıtan türde bir film, belki tek eleştirim filmin biraz uzun olması olabilir ama yer yer tempo düşer gibi olmasına rağmen sürükleyici. Filmi izledikten sonra Meryl Streep'in oyunculuğunu abartılı bulursanız şu videoları izlemenizi tavsiye ederim: :-)

No comments:

Post a Comment